Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu Killarney - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Killarney

Door: admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

22 Juli 2012 | Ierland, Killarney

Gisterenmorgen hebben we sleutel afgegeven van stacaravan waar we een week hebben gelogeerd, echt prima camping, schoon & netjes. Tja eigenlijk zijn we de meeste tijd ergens dan in de camping. We zijn met tevreden gevoel vertrokken naar Ierland, want we hebben zoveel gezien, en genoten van zuidwest van Wales. Voor natuurliefhebbers of mensen die van avontuur of cultuur houdt is Wales absoluut een must. We kunnen wat langer blijven zoals het bezoeken aan midden of noord van Wales, maar we kiezen nu eenmaal voor Ierland. Bootovertocht was heel rustig, geen grenscontrole toen we aankwamen, wat me opgevallen is, dat de snelheid en de afstand worden aangegeven in km (dus km/uur). Ik heb altijd gedacht dat Ierland zelfde is als Groot Brittanie. Maar toch niet....het geldt ook voor de tijd dus 24hr ipv 12hr. Van havenstad Rosslare naar Killarney moesten we grotendeels over de autoweg rijden (265 km). In Nederland mag men 80 km rijden, maar hier mag je 100 km/uur rijden! Zelfs ook in de wegen met veel bochten. Maar de Ieren rijden toch rustig. We hebben wel genoten van de landschap, vooral bij de zonondergang. We logeren momenteel in typisch Ierse cottage, met vier slaapkamers, drie badkamers! Er kunnen makkelijk vier personen erbij slapen. Interesse? Nu hebben we wat informaties verzameld voor de planning voor de komende week. Zeker ook veel te doen net als de afgelopen week in Wales. We zitten nu in Irish Pub (wifi free), mensen in de café zitten nu te kijken naar wedstrijd van All Ireland Football, heel apart sport en het wordt alleen in Ierland gespeeld, het schijnt ook belangrijk wedstrijd te zijn, maar we kijken gewoon mee en hebben geen flauw idee wat de spelregels zijn. Maar voetbal is toch veel leuker om te zien

• 22 Juli 2012 - 14:30

Oom Mari Tante Iet:

hallo allemaal, we hebben wel interesse
    maar we krijgen niet op tijd de auto
    omgebouwd zegt oom mari, want daar
    rijden ze links ha ha, leuk he.
    fijn dat jullie zo genieten. maak er nog
    mooie dagen van.
    groetjes en nog veel plezier.
    oom mari &tante iet.

• 22 Juli 2012 - 17:18

Jeanne:

lijkt me heel fijn in een ruim huis je onderkomen te hebben. De foto die genomen is op de boot daar lijkt karlijn een beetje misselijk te zijn klopt dat? toch een heel eind varen.

• 23 Juli 2012 - 13:19

Lidy:

Prachtige cottage! Ireland is mooi.
    Ik zie dat jullie je eigen auto meegenomen hebben.?

Shit dat lege plekje was zeker voor mij bedoeld:-) :P
    Have functie!!!!