Herzberg am Harz & Lonau - Reisverslag uit Lonau, Duitsland van A Bruijn - WaarBenJij.nu Herzberg am Harz & Lonau - Reisverslag uit Lonau, Duitsland van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Herzberg am Harz & Lonau

Blijf op de hoogte en volg A

28 Juli 2014 | Duitsland, Lonau

Zesde dag:
In verband met warm weer besloten we in de buurt te blijven. Meer dan een uurtje in de auto met Elmo erbij is niks. We hebben gekozen voor ons bezoek aan Herzberg am Harz met uitstekende Welfenschloss. Een stadje, toch heel rustig op zondag, niet bijzonder in de centrum. Ook zijn we naar Slot Welfenschloss geweest. Alleen maar rondgekeken. Daarna zijn we van plan om Lonau Waterval te gaan bewonderen. Het schijnt mooi te zijn. We zijn blijkbaar voorbij gereden, ongeveer 4 km verderop in Lonau, een klein dorpje in natuurpark van Harz. Prachtig omgeving! En heel rustig ook. We hebben daar een stukje gewandeld. Nog nooit zoveel vlinders gezien! Elmo heeft ook genoten van stromende beekje. Ideaal voor het afkoelen. Daarna zijn we op weg naar ons logeerplaats toevallig een waterval gevonden. Het blijkt dat er maar een superkleine watervalletje is. Het stelt niks voor, als je met de andere watervallen waar we ook geweest zijn bijvoorbeeld in Noorwegen wilt vergelijken.
In de late middag/vroege avond zijn we weer bezig met onze aktiviteiten. Bart en Mirjam gingen weer baantjeszwemmen en Ad ging fietsen, maar dan een langere afstand van 40 km. Ook gelukt om Ravensberg van 660 mtr hoog te beklimmen en bij het afdalen reed hij met snelheid van 65 km/uur, hij gaf wel toe dat hij het best eng vond.
Zevende dag:
Koffers ingepakt en we zijn na een rit van 530 km zonder probleem thuisgekomen. Er zijn zeker nog meer leuke plekken te bezoeken in Harz, bijvoorbeeld Quedlinburg, Wernigerode, het beklimmen van een hoogste berg van Harz, Brocken (1141mtr) etc etc. Met Elmo erbij is het wat lastiger. Ondanks dat hebben we toch samen met Elmo veel genoten van een afgelopen week in Harz. Harz is zeker een bezoek waard, vooral voor de wandelaars en de natuurliefhebbers.

Maar onze vakantie is nog niet voorbij! We gaan aanstaande donderdag voor 5 dagen naar Londen. En we hopen dat jullie nog kunnen genieten van de verslagen vanuit Londen. ;-)

• 28 Juli 2014 - 21:04

Yvette:

Welkom thuis! Ik heb genoten van jullie verhalen. Deze streek lijkt heel erg mooi voor ons. Het is nu aangevuld op onze wenslijst :-) Ik begrijp heel goed, dat jullie nog meer wilden zien en dat kan niet allemaal tegelijk en ook vanwege Elmo. Dan is altijd moeite waard om terug te komen. Heel veel plezier in Londen!

• 28 Juli 2014 - 21:14

Mari En Iet:

een goede reis naar huis.
    dit is voor elmo toch veel leuker dan in een hondeasiel
    nog vele fijne dagen in londen.
    groetjes oom mari tante iet en lonneke.

• 01 Augustus 2014 - 21:36

Jeanne:

Fijn dat jullie al zoveel van Londen hebben kunnen bekijken. Ik zie later wel het verslag lieve groetjes

• 02 Augustus 2014 - 16:41

Marga:

Geweldige vakantie hebben jullie gehad in Harz. Echt leuk ook met Elmo erbij, ondanks soms lastig was. Maar voor herhaling vatbaar zo te lezen. En nu vertoeven jullie heerlijk in London, fijne vakantie en geniet ervan, xxx