Rivière-du-Loup & Bathurst - Reisverslag uit Bathurst, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu Rivière-du-Loup & Bathurst - Reisverslag uit Bathurst, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Rivière-du-Loup & Bathurst

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg A

05 Augustus 2016 | Canada, Bathurst

Afscheid genomen van een bruisende metropool, Montréal, reden we langs de zuidelijke oever van de St. Laurent rivier naar Rivière-du-Loup. Eerste gedeelte was eigenlijk erg saai, rechte weg van ongeveer 200 km , plat, veel naaldbomen. Laatste stuk was wel veel mooier, meer heuvels, leuke boerderijen, ene rood en de andere blauw. Verschillende kleuren dus. Rivière-du-Loup is op het eerste gezicht kleurloze stad maar het centrum is voor ons het ware Quebec: de 18-eeuwse huisjes zijn echt Frans van karakter. Van het hoogste punt in het oud stadje is het uitzicht over de rivier erg mooi. In de rivier zwemmen in de zomer bultruggen, dwergvinvissen, blauwe vinvissen en witte dolfijnen. Walvissenexcursie hebben we vanwege prijzig toch niet genomen. Hopelijk in Nova Scotia kunnen we toch nog genieten van de walvissen. De volgende dag gingen we verder via de kliffen van Gaspe Peninsula ( mooie route) naar Bathurst in New Brunswick, een andere provincie die officieel tweetalig is. Tijdens de rit hebben we ook de covered bridges gezien, heel apart. Het valt me wel op dat de Canadezen wel aardig zijn. Zelfs tijdens het tanken kwam een man spontaan naar me toe om te helpen want ik had moeite met het lezen van "hoe ik moet tanken" in Frans. In hotels of restaurants zijn ze vriendelijk.
Mijn manier van schrijven is natuurlijk heel anders dan Karlijn, te serieus misschien. Maar hopelijk genieten jullie toch nog van mijn verslag. ;-)

• 05 Augustus 2016 - 11:03

Jeanne :

Goed weergegeven van wat jullie gezien hebben. Fijn om te lezen.

• 05 Augustus 2016 - 15:13

Lindsay:

te serieus? ik genoot zelf van :)

• 05 Augustus 2016 - 15:32

Marga:

Ook keilleuk om te lezen dus niet serieus. Super zo om jullie trip te volgend op deze manier!
    Tevens voor mij gelijk een stukje aardrijkskunde en geschiedenis in een te lezen....;-)

• 05 Augustus 2016 - 20:27

Yvette:

Wat een mooie belevenis, hoe je beschreef. Het lijkt of ik werkelijk meereis.

• 06 Augustus 2016 - 22:47

Mardien:

Die walvissen had ik ook wel willen zien
    Leuk dat jullie zo genieten
    Groetjes van je zusje