Caerdydd - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van A Bruijn - WaarBenJij.nu Caerdydd - Reisverslag uit Cardiff, Verenigd Koninkrijk van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Caerdydd

Door: admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

18 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Cardiff

Caerdydd? Dat is Cardiff in Welsh, dus we zijn vandaag naar de hoofdstad van Wales geweest, het valt me op dat Cardiff aan het voorbereiden is voor Olympisch Spelen, want er worden ook voetbalwedstrijden gehouden in Millennium Stadion. Het eerste wedstrijd begint al op 26 juli, we hebben zelfs paar olympiërs uit Nieuw Zeeland gezien, misschien zijn ze voetbalsters. Maar we konden de stadion niet binnen kijken in verband het klaar maken voor Olympische voetbalwedstrijden. Jammer. We zijn ook naar Cardiff Castle geweest, voor de rondleiding krijgen we een "audiogids" in gebarentaal. Jeroen en Yvette hebben het ook meegemaakt, en nu zijn we aan de beurt, we kunnen Engelse gebarentaal ook niet volgen. Maar ja Bart vindt het wel leuk: even wat aandacht voor de doven. Vervolgens zijn we rondgelopen in de centrum, ook in de 19de eeuwse winkelpassages gelopen. Het is ook erg druk in de stad, want er lopen veel studenten rond met zo'n toga ( ik weet niet of het juiste woord is), blijkbaar is er vandaag diplomauitreiking voor de studenten. Zelfs grote scherm bij de marktplein konden de familieleden of vrienden de diplomauitreiking volgen.

• 19 Juli 2012 - 04:46

Vincent:

Toga is goed woord ;) Een toga, soms ook tabbaard genoemd, is een wijd, lang gewaad dat gedragen wordt door kerkelijke of wereldlijke hoogwaardigheidsbekleders.
    Wel mooi bezienswaardigheden!! het weertje klaart beter op..veel plezier

• 19 Juli 2012 - 08:38

Jeanne:

ook vandaag hebben jullie zo te lezen weer veel moois gezien. hier wordt het weer de komende dagen beter hopelijk bij jullie ook. ik ben weer benieuwd naar het volgende verslag lieve groetjes

• 20 Juli 2012 - 20:12

Lidy:

Interessante plekken hebben jullie uitgezocht! Ik had mee moeten gaan:-)
    Autogids in gebarentaal? Nieuw voor mij.
    Have functie!