The Ring of Kerry - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu The Ring of Kerry - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu

The Ring of Kerry

Blijf op de hoogte en volg A

24 Juli 2012 | Ierland, Killarney

The Ring of Kerry is een route over het schiereiland Iveragh, en we hebben het vandaag , bijna de hele dag, erover gereden om dit landschap te bewonderen: de schitterende bergen en woeste kusten, de charmante dorpjes. In het begin was het wel aardig weer, maar later begon het continue te regenen. Zo jammer is het want we kunnen niet ver kijken, ook niet veel foto's kunnen maken. In dit route hebben we natuurlijk op de verschillende plaatsen geparkeerd om de plekken te bewonderen zoals:
Kerry Bog Village, aantal cottages van rond 1800 zijn nagebouwd
Portmagee (dorp), biedt een fraai uitzicht op The Skelligs, eilanden, is een UNESCO werelderfgoed, maar we konden die eilanden niet zien ivm slecht weer.
Derrynane house, 17de eeuwse huis van Daniël O'Connell, hij werd de bevrijder genoemd van Engelse bezetting.
We zouden ook een Wandelroute van 6,5 km nemen, maar we besloten om het niet te doen ivm slecht weer. En we hebben lekker gegeten in Kenmare, een gezellige stadje.
Toch is het vandaag niet ramp, hoor. We hebben toch wat gezien en genoten, zeker met droog weer nog beter maar we weten dat
Ierland een van de natste land van Europa is.
Het lukt me niet om de foto's te plaatsen, maar zal zeker later de foto's plaatsen om te laten zien hoe Ierland mooi is.