Een tocht over het schiereiland Dingle - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu Een tocht over het schiereiland Dingle - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Een tocht over het schiereiland Dingle

Blijf op de hoogte en volg A

26 Juli 2012 | Ierland, Killarney

op het schiereiland Dingle vindt u enkele van de mooiste landschappen van Ierland. In het noorden domineert Brandon Moutain, vanaf de westkust hebben we ook prachtige uitzichten over zee. Een rondrit over het schiereiland kost een ruim halve dag. We komen wat dingen tegen: stenen forten uit de ijzertijd & beehive hutten (in Nederlands weet ik echt niet). In stadje Dingle hebben we Ocean World (zeeaquarium) bezocht. Leuk om kennis te maken met de plaatselijke zeebewoners. In de baai van Dingle woont de beroemde dolfijn Fungie. Je kunt hem vanaf een boot of zwemmend ontmoeten. We hebben gehoopt dat we vanuit de haven Fungie kunnen bewonderen, maar tevergeefs... In het schiereiland wordt Gaelic gesproken dus veel wegwijzers zijn alleen in Gaelic gesteld. Best wel moeilijk om zo te lezen als je via het plattegrond in Engels wilt volgen. Het weer is eindelijk schitterend: veel zon maar niet warm. Jammer dat de foto's niet kunnen plaatsen om te laten zien hoe Ierland mooi is.

• 27 Juli 2012 - 09:18

Yvette & Jeroen:

Hoi allen,

Jullie hebben veel moois gezien. Dat is toch geweldig. Nog veel plezier verder komende week.