Van Bathurst naar Charlottetown - Reisverslag uit Charlottetown, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu Van Bathurst naar Charlottetown - Reisverslag uit Charlottetown, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Van Bathurst naar Charlottetown

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg A

07 Augustus 2016 | Canada, Charlottetown

Bathurst is niet bijzonder, gingen we verder naar het stadje Bouctouche. Daar bestudeert/beschermt men het netwerk van duinen, zoute broeklanden en stranden, deels hebben we daar rondgelopen en vandaar gingen we verder naar zuiden naar Moncton. Daar hebben we de opening van Olympisch Spelen gevolgd, voordeel van zelfde tijdzone als Rio de Janeiro. De meeste thuisblijvers lagen al in bed.... Iemand van hotel probeerde ons te communiceren via de gebarentaal, natuurlijk Canadees gebarentaal, duidelijk heel anders maar wel leuk.

Vanaf Moncton kwamen we even langs de Hopewell Rocks (zie foto linksboven) Daar konden we met droge voeten over de zeebodem lopen , die tijdens de vloed wordt bedekt met een watermassa die tien tot veertien meter hoog kan zijn. Daardoor konden we de rotsen, ze noemden ze de bloempotten, goed zien.

Vervolgens gingen we gelijk naar een andere provincie , Prince Edward Island (PEI). Het eiland is via Confederation bridge van 13 km lang enig verbonden met het Canadese vasteland. Rondgereden en 1/3 deel van eiland verkend, Mooi omgeving met name de noordkust. Opvallend is wel de rode klei overal te zien. Zelfs de stranden zijn "rood". Pauzeren in verschillende plekken: langs het strand van PEI national Park, Cavendish , New London. Daarna reden we naar Charlottetown, de provinciestad, voor de overnachtingen.

• 07 Augustus 2016 - 12:18

Mari En Iet Somers:

het is echt heel indrukwekkend, ook leerzaam voor de kinderen,
    we blijven jullie volgen.
    groetjes oom mari en tante iet.

• 07 Augustus 2016 - 14:04

Marga:

Het blijft leuke reisverslagen om te volgen en geeft het gevoel of we meereizen.
    Hoe is het gebaar in canadees voor Canada?
    groetjes van mij en pootjes van de honden.

• 09 Augustus 2016 - 16:56

Mardien:

Ik kijk ook dat
    Is weer een voordeel als je
    Slaapproblemen hebt
    Veel plezier nog

• 09 Augustus 2016 - 22:35

Miranka:

Wat een leuk geschreven verslagen van jullie. Leuk om van hier uit mee te beleven

• 09 Augustus 2016 - 23:34

Lilian Drubbel:

Het is een super verjaardag voor Mirjam... Verder geniet ervan!

• 10 Augustus 2016 - 10:59

Pepyn:

leuk om jullie verhaal te lezen en nog veel plezier in Canada