Quebec (stad) - Reisverslag uit Québec, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu Quebec (stad) - Reisverslag uit Québec, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Quebec (stad)

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg A

17 Augustus 2016 | Canada, Québec

Het is meest Europese stad in Noord Amerika, zo voelden wij ook toen we rondliepen. Een bevolking die bijna 100 procent van Franse afkomst is. De oude stad wordt nog steeds ingesloten door vestingen en stadspoorten. De stad werd 30 jaar geleden op monumentzorg lijst van de Verenigde Naties gezet. We weten zeker dat iedereen, de gangmakers, de cultuurliefhebbers etc, Quebec zal genieten. Als je in de buurt van Quebec zit moet je absoluut deze stad ondanks veel toeristen zien! Een must-do!

Gisteren kwamen we onbedoeld in oud centrum terecht, met auto was wel erg lastig om weg te rijden uit centrum. Veel smalle wegen, eenrichtingsverkeer, sommige wegen zijn erg steil, veel mensen. Ook hebben we geen navigatie in auto. We gebruiken de kaarten net als vroeger. Kaart lezen in vreemde land vind ik juist leuker. Ik geef wel toe dat ik enorm opgelucht was toen we een " gaatje" hebben gevonden om weg te rijden.

Entree van musea nemen we altijd "familie" ( twee volwassenen en twee kinderen, onder 17 jaar). Karlijn is al 18 maar die mensen vroegen alleen maar wat de leeftijd van Bart is. 16 zeggen we gewoon eerlijk en we hoeven steeds betalen als familie (goedkoper). Bart ziet er blijkbaar ouder uit. Of omdat hij groter is dan denken ze dat hij ook ouder is? We moeten het maar profiteren. ;-)

• 17 Augustus 2016 - 13:34

Lilian:

Huh? geen navigatiesysteem in je auto in een vreemde land? Het blijft altijd spannend als je die gaatje vind, wat een opluchting, dachten jullie, maar de bezichtigingen in het oud centrum is echt waard. voor het bestuurder is wat minder, maar de anderen hebben ervan genoten!

• 17 Augustus 2016 - 22:58

Marga:

Oefff....lijkt wel een doolhof van het centrum om een uitgang te vinden.
    Interessant hoe en wat Québec is voor een stad. Blijft geweldig om te lezen en volgen!