Goslar & boswandeling van 10 km - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van A Bruijn - WaarBenJij.nu Goslar & boswandeling van 10 km - Reisverslag uit Goslar, Duitsland van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Goslar & boswandeling van 10 km

Blijf op de hoogte en volg A

26 Juli 2014 | Duitsland, Goslar

Derde dag:
Met de auto gingen we dwars door het Natiionaal Park Harz naar Goslar, de duizend jaar oude stad. De binnenstad is toegevoegd aan de werelderfgoedlijst van UNESCO. Echt een aanrader om een oude binnenstad te bezoeken. Oude huizen, kerken , dus een bijzondere historische uitstraling. Elmo heeft poep achtergelaten in oud centrum, oeps maar gelukkig kunnen we, blozend, het op tijd opruimen.
Ad heeft zijn racefiets meegenomen en heeft rond Bad Sachsa gefietst, sommige stukken zijn zelfs 13% steil! Na 25 km fietsen was hij al kapot. ;-)
Vierde dag:
We zijn van plan om flink gaan wandelen. 10 kilometer is voor Elmo wel pittig. Maar door flink regen en een hoop gedonder ging de wandeling niet door. We bleven maar binnen, een dagje relaxen is soms toch lekker. Ook hebben we gezwommen in binnenbad.
's avonds, pas droog, hebben Bart en Ad ongeveer 1 uurtje hard gelopen. Zoveel mogelijk vlakke rit gelopen, maar toch voelen ze al hun benen dat ze op het valse plat gelopen. Toch veel zwaarder dan bij ons thuis in NL.
Vijfde dag:
Het weer is veel beter, zonnig en lekker temperatuur. We hebben Steinatalroute genomen van ongeveer 10 kilometer lang. Wandeling door het bos, bestaat grotendeels uit naaldbomen. Elmo kon makkelijk meelopen, zelfs sommige stukken zijn steil. Wel hebben we genoten van prachtig natuur. Mirjam en Bart, waterrat, hebben daarna een uurtje gezwommen.

• 27 Juli 2014 - 09:42

Yvette:

Hartstikke leuk, dat jullie toch veel actief gedaan, zoals hardlopen, fietsen en wandelen. Ik heb zelf ook ervaring mee met hardlopen in buitenland. Dat is vaak pittiger dan onze Hollandse vlakte. Dat is gewoon een leuke uitdaging. Geweldig dat jullie omringd zijn door mooie natuurgebied en oude stad. Geniet nog verder.