Bad Sachsa, Sankt Andreasberg en Tettenborn - Reisverslag uit Sankt Andreasberg, Duitsland van A Bruijn - WaarBenJij.nu Bad Sachsa, Sankt Andreasberg en Tettenborn - Reisverslag uit Sankt Andreasberg, Duitsland van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Bad Sachsa, Sankt Andreasberg en Tettenborn

Blijf op de hoogte en volg A

23 Juli 2014 | Duitsland, Sankt Andreasberg

Het reizen van ongeveer 530 km naar Harz met Elmo ging goed, alleen onderweg bleef het maar regen. Plaspauze was best lastig maar gelukkig kwamen we goed aan. En de regen hield gelukkig op toen we aangekomen waren. En tot nu toe was het weer buitengewoon perfect! Zon, rond 26 graden.
Eerste dag bleven we gewoon in Bad Sachsa. Wat informaties verzameld bij VVV. En daarna hebben we in de bos gewandeld van circa 5 km. Mooi omgeving ook! En heeft het kuur- en wintersportoord.

Tweede dag: Sankt Andreasberg en Tettenborn
Sankt Andreasberg ligt op 630 meter en is daarmee een van de hoogst gelegen plaatsen van de Harz. Sommige straten zijn zo steil (22%) en het is best wel eng om naar boven te rijden! En het heeft vele kleurrijke houten huizen. Leuk authentieke dorp. Daar ligt een rodelbaan van 550 meter lang en heeft een hoogteverschil van 130 meter. Meegedaan en het was ook leuk om te doen.
Ook zijn we naar Tettenborn geweest voor het bezoek aan het Grenzlandmuseum. Niet zo lang geleden lag daar de grens van West-en Oost Duitsland. Om de grens realistisch te beleven. Echt interessant! Vooral voor Karlijn en Bart. Ze hebben nooit geweten dat Duitsland vroeger in twee gedeeld zijn. Leerzaam dus ;-)
Ook zijn we naar Ravensberg geweest voor een mooi uitzicht van middelgebergte.

• 24 Juli 2014 - 10:48

Mari En Iet Somers:

hallo allemaal blij te horen dat jullie zulke fijne dagen hebben
    nog heel veel plezier, groetjes ook aan elmo.
    oom mari tante iet.

• 24 Juli 2014 - 14:33

Lilian:

Interessant allemaal!
    Nog een fijne vakantiedagen verder, hartstikke leuk dat Elmo ook meegaat!