Niet zo vlot gegaan - Reisverslag uit Tenby, Verenigd Koninkrijk van A Bruijn - WaarBenJij.nu Niet zo vlot gegaan - Reisverslag uit Tenby, Verenigd Koninkrijk van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Niet zo vlot gegaan

Door: admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

14 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Tenby

Het ging allemaal niet zo vlot van thuis naar Tenby in Wales. We zaten half uur vast in Rotterdam, gelukkig waren we mooi op tijd bij het inchecken, eigenlijk voor de zekerheid moeten we wat eerder weggaan van thuis. Het varen van Rotterdam naar Hull was heel goed gegaan, gelukkig geen hoge golven anders zou het niet prettig vinden voor Karlijn. Toch hebben we niet geweldig geslapen vanwege het schommelen en het voelen van trillende motor. En bij de douane in Hull moesten we ook lang wachten, zeker anderhalf uur. Ad heeft zonder moeite 550 km gereden van Hull naar Tenby, links rijden vindt hij prettig, misschien omdat hij linkshandig is en voelt zich thuis wat te maken heeft met links. Haha. Laatste stuk van reis was wel mooi te zien in de omgeving, heuvelachtig, groenachtig, we hebben goed indruk gekregen van Wales. Komende week zullen we zeker veel genieten van landschap, en typisch Welsch "cultuur". Maar nu even relaxen van lange reis. Wat ik wil erbij toevoegen is dat Wales naast Engels ook eigen taal heeft net als Fries bij ons in Nederland. Maaaar taal van Wales is ongelooflijk moeilijk , zeker met het uitspreken. later zal ik wat voorbeelden geven. Bye bye from zonnig Wales, jahoor hier schijnt de zon maar niet warm.

• 14 Juli 2012 - 18:56

Mari En Iet:

jullie hebben nogal tegenslagen
    gehad. hopelijk worden de komende
    weken beter. hier is het weer barstens
    slecht veel regen en koud. 16 graden
    veel plezier de volgende weken.
    groetjes oom mari tante iet.

• 16 Juli 2012 - 19:09

Lidy:

Heel herkenbaar. Op dat boot, waarschijnlijk " pride of hull" heb ik ook gevaren. En hetzelfde kajuit met patrijspoort. Ja de landschap daar is mooi golvend. Goede reis verder.!