Pembrokeshire - Reisverslag uit Pembroke, Verenigd Koninkrijk van A Bruijn - WaarBenJij.nu Pembrokeshire - Reisverslag uit Pembroke, Verenigd Koninkrijk van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Pembrokeshire

Door: admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

16 Juli 2012 | Verenigd Koninkrijk, Pembroke

Vannacht heeft het hier flink geregend, hier en daar grote plas water. Onze plan van vandaag hebben we omgegooid ivm slecht weer. We zijn vanmorgen met de auto rondgereden in Pembrokeshire Coast national park, schitterend omgeving, alleen is het jammer dat we niet ver kunnen zien. Het zou zeker veel mooier zijn. Rondritje is wel uitdagend, want de weggetjes zijn zooo smal dat er maar een auto kan passeren. En zo afgelegen dat we bijna tegenliggers tegengekomen zijn. Zelfs moeten we een keer door grote plas rijden, we zijn op twee plekken gestopt en dat zijn Freshwater East en Freshwater West. Bij de westkant werd de locatie gebruikt bij Harry Potter films. Helaas is de beroemde schelphuis van Harry Potter al verwijderd. Karlijn wilt het zo graag zien, maar ja de omgeving is toch herkenbaar. Vervolgens zijn we naar Pembroke, naar Prembroke castle geweest. Best groot kasteel....en het dorpje Pembroke is op zich niet bijzonder. Vandaag toch weer veel gezien en we genieten er nog steeds volop!

• 16 Juli 2012 - 17:33

Yvette & Jeroen:

Hoi,

Jammer, dat Karlijn het schelphuis van Harry Potter niet gezien heeft. Inderdaad is het daar prachtig omgeving met smalle weggetjes. Dorpje Pembroke zijn we ook geweest op doorreis naar St. Davids. Daar hebben we kort gelopen en snel uitgekeken. Zoals jullie al zeggen is op zich niet zo bijzonder, dat klopt. Hier in Nederland is ook slecht weer.

• 16 Juli 2012 - 17:50

Jeanne:

Ondanks het slechte weer hebben jullie toch mooie dingen gezien. Wel leuk om te zien waar jullie elke dag zijn ik geniet er ook van en kijk dan ook even op internet voor meer informatie. morgen ga ik naar Etten, hopelijk is het dan droog.Veel lieve groetjes.

• 16 Juli 2012 - 18:20

Jeanne:

karlijn ik heb een mooie foto en tekst van het schelphuis voor je gevonden in het engels heet deze Shell cottage maar waarschijnlijk wist je dat al.

• 16 Juli 2012 - 18:20

• 16 Juli 2012 - 18:54

Lidy:

Leuk! Jammer van de regen. Ik duim voor beter weer!