President Obama - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van A Bruijn - WaarBenJij.nu President Obama - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van A Bruijn - WaarBenJij.nu

President Obama

Door: admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

26 Juli 2011 | Verenigde Staten, Washington

Vanmorgen was het nog heel benauwd, hebben we besloten om een dagkaart van metro te nemen, zodat we in plaats van lopen meer metro kunnen gebruiken. Eerst zijn we naar Gallaudet University geweest, zoals de meesten al weten dat het de enige universiteit is voor de doven. Eerder hebben we via de kennis gevraagd om contact te nemen met een Nederlandse studente. Zij studeert momenteel hier in Washington. Tot nu toe hebben we geen reactie gekregen of we een rondleiding kunnen krijgen. Vandaar zijn we gewoon rondgelopen in behoorlijk groot Universiteit. En daar hebben we helaas geen dove mensen gezien, waarschijnlijk omdat het nu zomervakantie is. Het ligt ook niet in een nette buurt, dus metro is goed te gebruiken voor de veiligheid. Daarna zijn we met de metro naar de overkant van de stad, naar arlington national century, een 250ha groot kerkhof voor de militairen. Echt ongeloofelijk veel graven. Ook hebben we de graven van vermoorde gebroeders Kennedy gezien. Ook bijzonder ceremoniële aflossing gezien bij de graf van onbekende soldaat. Daarna zijn we naar de centrum, national mall. Daar maakten we een flink wandelroute van zeker 10 km langs de memorialen: Lincoln memorial, een prachtig monument, Washington memorial, de witte zuil, Vietnam Veterans Memorial, de gegraveerde namen van 58000 gesneuvelde soldaten, best indrukwekkend te zien. Het geldt ook voor Koreanen war Veterans memorial en world war II memorial. Het US capitol en natuurlijk het witte huis hebben we gezien, best druk bij het witte huis, de wegen zijn afgesloten en veel politie-agenten liepen rond. Zonet werden op alle zenders een toespraak van president uitgezonden. Het heeft te maken met de flinke bezuiniging, en misschien was het de reden van al die drukte bij het witte huis, maar helaas hebben we president Obama niet gezien. Ook zijn er veel musea gevestigd bij national mall. Twee daarvan zijn we binnengeweest: national air& space museum en national museum of natural history. We hebben echt veel (teveel?) gezien, maar wel een moeite waard om zo'n dag mee te maken hebben. We zijn moe maar gaan met tevreden gevoel naar bed.

• 26 Juli 2011 - 07:11

Yvette:

Jammer, dat jullie dove studenten niet aantroffen op Gallaudet University en geen rondleiding hebben gehad. Inderdaad komt zeker door de zomervakantie. Maar goed in ieder geval hebben jullie het terrein gezien om beetje indruk te krijgen, waar de doven studeren. Het klopt ook, dat deze in niet in zo'n goede wijk bevind. Jullie reis komt allemaal naar boven met herinnering dat ik daar ook geweest ben. Dat vind ik juist leuk, dat jullie dagboek bijhouden. Goede reis verder naar Florida.

• 26 Juli 2011 - 07:50

Jeanne:

Het is fijn om iedere morgen jullie reisverslag te lezen. Op Arlington is vorig jaar de opa van anke begraven. De hele fam.is toen daar geweest. mischien kun je dat nog herinneren.Jullie hebben ongelovelijk veel ondernomen.Op internet hou ik de geschiedenis van jullie bezienswaardigheden een beetje bij maar het zijn zoveel indrukken die jullie opdoen.Lieve groetjes en tot het volgende verslag. Jeanne,oma

• 26 Juli 2011 - 09:22

Lilian:

Goedemorgen, ook tevreden gevoel uit het bed gekomen? Ik las het 2 keer ik wil maar een woord te zeggen: geweldig! Jullie hadden het helemaal niet teveel gezien, maar het was zeker mooi meegenomen, dat jullie de bezienswaardigheden nooit zullen vergeten, automatisch wil ik ook komen kijken/zien. Nog een prettige en hopelijk wat minder benauwd, dag verder!

• 26 Juli 2011 - 13:24

Mardien:

Zo ik ben weer lekker bijgelezen lekker met dit regenachtig weer dikke kus