koraalrif - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van A Bruijn - WaarBenJij.nu koraalrif - Reisverslag uit Key Largo, Verenigde Staten van A Bruijn - WaarBenJij.nu

koraalrif

Door: admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

05 Augustus 2011 | Verenigde Staten, Key Largo

Het wordt aangegeven (linksboven) dat vandaag slecht weer is (regen) voorgespeld, maar we hebben net als gisteren geen enkele regendruppel gezien, hier, in Key Largo. En het is ook heel warm, we hebben zoveel mogelijk in de schaduw gezeten. Ondanks warm weer gingen we toch op stap naar John Pennecam Coral Reef State Park. Dit is een onderwater natuurreservaat in een koraalrif. We hebben gekozen voor rondvaartboot met een glazenbodem, daardoor kunnen we de tropische vissen en diepzeeflora bewonderen. Mooi! Ik ben zelf 18 jaar geleden ook daar geweest, en het was veel minder mooi want de flora was vernield door de tornado, en nu is het gelukkig goed hersteld. In de boot hebben we 2 Amerikanen ontmoet, en ze kunnen ook goed gebaren (ASL), maar wat we verbaasd zijn dat ze Nederland niet kennen, maar wel andere landen zoals Frankrijk, Spanje en Duitsland. Die Amerikanen zijn New Yorkers en zijn nooit in Washington, Niagara Falls geweest en wij wel. Wel grappig.... Morgen gaan we verder naar de zuiden, naar Key West, de meest zuidelijke punt van de VS.

• 05 Augustus 2011 - 07:21

Jeanne:

Mooie en leuke evaringen doen jullie op een ries wat veel extra's te bieden heeft. groetjes Jeanne, oma