Gap of Dunloe - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu Gap of Dunloe - Reisverslag uit Killarney, Ierland van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Gap of Dunloe

Blijf op de hoogte en volg A

25 Juli 2012 | Ierland, Killarney

De weg door het ravijn (uitgespleten bergpas), Gap of Dunloe, biedt schitterend zicht op de kloof en op drie kleine meren. Zo hebben we van een reisboek begrepen, dus we hebben jaunting car, een tweewielige rijtuig met pony, genomen. De weg gaat 6 km langzaam omhoog en de koetsier, een man van zeker boven 70 jaar, vertelde wat over de omgeving, maar we konden hem natuurlijk niet volgen. Van top naar dal ( dus terugweg) gingen we lopend terug. 6 km naar beneden valt wel mee, en de omgeving is echt schitterend! 's middags gingen we naar Killarney, best wel een toeristenstadje. Veel winkels, bars, restaurants, B&B etc etc. We zijn ook naar St. Mary's kathedraal geweest, wel een mooi kerk in gotisch stijl. In de centrum hebben we lekker gegeten: opvallend veel aardappels (wel verschillend bijv: puree, gebakken, gekookte, gestoofde aardappels op een bord). We hebben het al paar keer gegeten in de afgelopen week, we weten niet of het nou echt typisch Ierse "eetpatroon" is.

• 26 Juli 2012 - 08:02

Lidy:

De Ierse keuken is erg puur en er zijn weinig invloeden van andere landen te vinden. De traditionele gerechten zijn dan ook het meest geliefd in het land.
    De aardappel is daar dus een belangrijke voedselbron.

• 26 Juli 2012 - 08:07

Lidy:

Vorige bericht, te vroeg op enter gedrukt.
    In haast elk gerecht zit de aardappel. Ja, dat hebben jullie goed opgemerkt.