New Brunswick - Reisverslag uit Fredericton, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu New Brunswick - Reisverslag uit Fredericton, Canada van A Bruijn - WaarBenJij.nu

New Brunswick

Door: Ad

Blijf op de hoogte en volg A

14 Augustus 2016 | Canada, Fredericton

Afscheid genomen van Nova Scotia reden we terug naar New Brunswick, maar dan de westkant. Eerst bezochten we de grootste stad, Saint John, ook de belangrijkste haven in New Brunswick. Ook de oudste stad van Canada. De meeste historische gebouwen hebben de grote brand die in 1877 door twee derde van de stad raasde niet overleefd. Verder is het eigenlijk niet bijzonders te zien. Alleen de Saint John City Market (oudste boerenmarkt van Canada) is wel leuk om te zien. Gauw reden we verder naar de noorden, naar King's Landing. een plattelandsdorpje van 19e eeuw. (Lijkt beetje op Openluchtmuseum te Arnhem) Er zijn voorstellingen en meer dan 170 mensen in kostuum die leven als hun voorouders. Echt leuk om te zien en het voelt ook dat ik in de 19e eeuw zit. Vervolgens reden we naar de hoofdstad van New Brunswick, Fredericton en daar de rest van de dag rustig aan doen.

Wist je dat?
Het is in Nova Scotia verboden in de eigen auto te roken wanneer er ook minderjarigen in zitten.
In restaurant is het gebruikelijk een fooi te geven die 15 tot 20 procent van de totale rekening bedraagt. Pfff

• 14 Augustus 2016 - 20:03

Marga:

Echt weer veel gezien, super en interessant ook van alles!
    Goed verbod in Nova Scotia en mag Nederland een voorbeeld aan nemen, niet van fooien pfffff

• 15 Augustus 2016 - 19:46

Yvette:

Ik kijk elke keer op google afbeeldingen naar de plekken waar jullie zijn geweest. Jullie hebben echt veel van die mooie plekken gezien. Op deze manier heb ik goed beeld bij. Ga zo door!