Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van A Bruijn - WaarBenJij.nu Lillehammer - Reisverslag uit Lillehammer, Noorwegen van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Lillehammer

Door: Admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

16 Juli 2013 | Noorwegen, Lillehammer

Dag1:
Met een geleende auto reisden we vanuit Nederland naar de Noord-Duitse havenplaats Kiel. Met de nodige stops had de reis van 7 uur geduurd. Het ging gelukkig ook vrij snel met het inchecken. Mirjam was even stomverbaasd te kijken namelijk dat we in een luxe suite mochten logeren ipv simpel slaaphutje. Een nachtje slapen slapen in een luxe omgeving is toch lekker, mag toch ook, he?

Dag 2:
We kwamen rond 9 uur in de haven van Goteborg aan. We mochten ook dankzij grenscontrole vrij snel uit. We reden gelijk door een afwisselend landschap van heuvels, bossen en meren naar Noorwegen. Bij de grens mochten we ook gelijk door en de landschap ziet er zelfde uit als in Zweden. We reden alsmaar door naar de noorden, hoe dichter we de eindbestemming kwamen zag de landschap wat anders uit. De heuvels verdwenen en de bergen kwamen te verschijnen. Rustig verkeer, heerlijk! We hebben ook langs Hamar geweest, naar "vikingschip", een Noorse Thyalf. We hebben binnen rondgekeken, het ziet er best verouderd uit, na winterspelen in 1994 hebben ze, geloof ik, niks meegedaan. Rond 16.00 uur arriveerden we in Nordster, 14 km van Lillehammer. Onze slaapplekje staat op de hoogte van 890 meter, dus een mooi uitzicht vanuit een woonkamer. Ook nog een Lekker temperatuur van 22 graden. Een goed begin van ons vakantie na de hectische dagen in NL

Dag3: Hier is de nacht ook niet lang, om half elf was het nog licht toen ik naar bed ging. Om 3 uur snachts was het weer licht. Ondanks dat hebben we toch goed geslapen, dankzij een vermoeiend reis. Vandaag hebben we besloten om iets rustig te gaan doen. Dus vandaag zijn we naar Lillehammer geweest, een gezellig centrum. Interessant is het ook het Noorse olympische museum, met een uitgebreid collectie van de sporters, natuurlijk van de Noorse sporters. We zijn ook met de zitlift naar boven van schansspringen geweest. Poeh de schansspringers zijn best waaghalzen. Ik zou echt niet durven om zo hoog en zo ver te springen. We hebben ook gewandeld via watervalroute naar beneden, naar Lillehammer. Best steil naar beneden gelopen. Wat ik ook bij wil zeggen: Iets kopen in Noorwegen is best duur! Doosje pinda's kost al 9 euro. Boodschappen gedaan voor het eten voor twee dagen kost het al 80 euro. Pfff.

• 16 Juli 2013 - 20:49

OOM MARI & TANTE IET:

HET IS EEN HELE ERVARING DIT ALLEMAAL MEE TE MAKEN.
    VOOR DE KINDEREN OOK.
    VERDER NOG HELE FIJNE DAGEN.
    GROETJES OOM MARI TANTE IET EN LONNEKE.

• 16 Juli 2013 - 23:39

Marga:

Erg leuk te lezen hoe afgelopen dagen zijn geweest.
    En veel ondernemingen gedaan ook, leuk!
    Apart die korte donkere nachten....
    En dan die dure shop....ieuwww!
    Fijne vakantie verder, xjes