Trondheim & Skjorstadhovden (1125 mtr) - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van A Bruijn - WaarBenJij.nu Trondheim & Skjorstadhovden (1125 mtr) - Reisverslag uit Trondheim, Noorwegen van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Trondheim & Skjorstadhovden (1125 mtr)

Door: Admikaba

Blijf op de hoogte en volg A

21 Juli 2013 | Noorwegen, Trondheim

Dag 7 Trondheim:
Trondheim is te bereiken door per auto de noordwaarts te volgen, ongeveer 125 km. Maar we mogen maar 70 a 80 km per uur rijden. En de wegen zijn natuurlijk niet recht. Dat wilt ook zeggen dat de reisduur 1 uur 45 min. is. Trondheim heeft het historische stadshart, gebouwd in een bocht van de rivier en is aan alle kanten omgeven door water. Waar we geweest zijn: de Nidaros domkerk ( waar de Noorse koningen worden gekroond), drie verschillende musea in Erkebispegarden. Ook zijn we naar koninklijke residentie (Stiftsgarden) geweest. We krijgen daar een prive-rondleiding van Emile, omdat we doof zijn vindt zij dat we alles moeten volgen. Daarom krijgen we prive - rondleiding van haar. Echt super! We kunnen ook alles volgen. Zij praat ook heel duidelijk en wilt ook wat gebarentaal leren zoals dankjewel. We zijn met tevreden gevoel terug naar ons verblijf in Oppdal. 2 keer 125 km is niet voor niks geweest.

Dag 8 Skjorstadhovden ( 1125 mtr):
Om naar de voet van de berg Skjorstadhovden te komen zijn we even verdwaald. We kunnen een wandelweggetje niet vinden ( advies van iemand van een receptie). Dus we hebben een omweg genomen, dus het wordt flink klimmen. Sommige weggetjes zijn behoorlijk steil. En daar zijn we met gondola naar de top van Skjorstadhovden gekomen. En op de top is het echt koud en het waait ook hard! Maar uitzicht is zo mooi! Na het bewonderen van de uitzicht zijn we weer met gondola terug naar beneden. En heb daar ook gevraagd waar een horizontale wandelweggetje is. Het blijkt dat het niet bestaat, dus dan maar weer flink wandelen om terug Te komen naar een verblijf. De spieren zijn al goed te voelen, zo moe zijn we.

• 21 Juli 2013 - 21:01

Jeanne:

nou dan heb je vandaag wel veel energie gebruikt. Geweldig dat je een prive rondleiding gekregen hebt. Extra de moeite waard om alles goed te bezichtigen. en gelukkig ben je weer veilig op je logeeradres. veel groetjes.

• 23 Juli 2013 - 18:21

Yvette:

Ik lees nu pas jullie verhalen, want we zijn gisteren terug gekomen uit Duitsland. nu kan ik van jullie verhalen genieten. super, privé rondleiding!!!!

• 03 Augustus 2013 - 18:37

Marga:

Goed voor de benenwagen maar wel een leuke tocht, xx