Feliz ano nuevo! - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van A Bruijn - WaarBenJij.nu Feliz ano nuevo! - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Feliz ano nuevo!

Blijf op de hoogte en volg A

01 Januari 2013 | Spanje, Maspalomas

Beste wensen voor 2013! Het nieuwe jaar in te luiden is hier natuurlijk wat anders, als Spaanse traditie eten ze bij elke van de 12 kolkslagen een druif als symbool van geluk. Ik mis wel de geur en de smaak van de oliebollen wel, maar ja het eten van 12 druiven is veel gezonder. De mensen droegen ook maffe feestmutsen/maskertjes tijdens de jaarwisseling. Ook maken ze de herrie door het blazen van de feesttoeters. Dankzij de centrale plek van het vuurwerkshow, financiele bijdrage door de hotels, hebben we echt genoten van het werkwerkshow. Zo moeten de gemeenten in NL ook de centrale plek van de vuurwerkshows gaan organiseren! Het levert minder slachtoffers en ook minder angst bij de huisdieren op.
Rond 1 uur snachts hebben we lekker goulashsoep gegeten, typisch in Canarische eilanden heb ik begrepen.
Eergisteren hebben we gewandeld van Maspalomas naar Playa del Ingles via de duinen van Maspalomas. Echt gigantische duinen, het lijkt wel dat we door een woestijn lopen, hebben we anderhalf uur een afstand van ongeveer 5 km gelopen en het klinkt langzaam maar het lopen over de loszittende zand is absoluut geen makkie.
We zijn van plan in de komende tijd Las Palmas, de hoofdstad van Gran Canaria, en Puerto de Mogan (kleine Venetie) te bezoeken.

Hasta la proxima, nos vemos!

• 01 Januari 2013 - 21:11

Marga:

Beste Wensen voor 2013!

Bijzondere viering is het geweest!
    En superlekkerre zware zandwandeling...gaaafffff
    Veel plezier nog met de bezoekjes de komende dagen.

Xjes

• 02 Januari 2013 - 08:05

Vincent Blom:

Wees maar blij dat je met oud en nieuw in Can eilandbent, want hier regent bij dejaarwisseling!!
    Gelukkig kunnen de vuurwerk goed af. In onze straat steek bijna niemand :(. Daarna gingen we bij Els moeder sappartement om beste te wensen. Daar kunnen we veel vuurwerken zien ;)

GR Vincent