Puerto de Mogan & Las Palmas - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van A Bruijn - WaarBenJij.nu Puerto de Mogan & Las Palmas - Reisverslag uit Maspalomas, Spanje van A Bruijn - WaarBenJij.nu

Puerto de Mogan & Las Palmas

Blijf op de hoogte en volg A

05 Januari 2013 | Spanje, Maspalomas

2 januari 2013:
Met de openbaar vervoer (bus) gingen we naar Puerto de Mogan, ook wel gekend als het "kleine Venetie" van Gran Canaria. Het dankt zijn naam aan de leuke grachtjes. We moesten wel anderhalf uur wachten op bus. Volgens het schema komt er om de half uur een bus. We hebben zelf gezegd dat we nog 10 minuten zullen wachten en als de bus niet komt dan gaan we gewoon weer terug naar het hotel. Maar gelukkig konden we met de bus mee naar Puerto de Mogan, maar we moesten staan (propvolle bus dus). Ruim 3 uur hebben we daar rondgewandeld, want het was maar klein dorpje. Echt bijzonder is het niet.

4 januari 2013:
Met de bus (gelukkig plaats genoeg om te zitten) gingen we naar de hoofdstad Las Palmas. Eerst gingen we naar het oude centrum "la Vegueta" om de kathedraal en het huis van Colombus, ontdekkingsreiziger te bewonderen. Nooit geweten dat Colombus daar had gewoond! Als liefhebber van geschiedenis vond ik het museum ( in het huis van Colombus) interessant. Om beter te kunnen voorstellen hoe hij leefde (best wel mooie huis) en om waaghals te doen om richting de westen te varen. Daarna zijn we naar het centrum geweest. Echt bijzonder is het niet, gewoon veel winkels, en het was ook beetje rommelig (oude en nieuwe gebouwen) vonden we. Maar het was wel leuke dag gehad, iets wat anders dan luieren bij het zwembad.

Morgenavond vertrekken we weer terug naar huis, we komen ( hopen we!) rond 23.50 uur aan in Brussel. As. maandag zal het wel zwaar zijn voor ons. We moeten gelijk weer werken of naar school na de korte nacht. Maar goed we hebben toch lekker gerelaxed en hebben genoten van het prachtig weer. Dankjewel pa en ma voor leuke vakantie!

• 05 Januari 2013 - 21:49

Marga:

Leuke dagen hebben jullie meegemaakt!
    Orde reis morgen en Wel Thuis!
    En maandag weer ......pingen, yeah!
    Liefs xxx

• 05 Januari 2013 - 22:31